28 Ocak 2012 Cumartesi

KAKAOLU ISLAK KURABİYE



Kurabiye yapmaya ve yemeye bayılıyorum.Bu da mutfağınızda bayatlamadan uzun süre saklayabileceğiniz kakaolu ıslak kurabiye...
Ben bu kurabiyeyi yaptıktan sonra üzerine çikolata sosu  gezdirip  hindistan cevizi ile süslüyordum ama doğum günü soframızda renkli bir kurabiye olmasını istediğim için şerbete batırdıktan sonra renkli pasta süsüyle süsledim ve tadı kadar görüntüsü de çok güzel oldu.
Sanki kurabiye değilde browni  tadında bir lezzet,çikolata soslusunuda tavsiye ediyorum mutlaka deneyin.....

MALZEMELER:

1 paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
2 paket kabartma tozu
3 çorba kaşığı kakao
Aldığı kadar un

ŞERBETİ İÇİN:

1,5 su bardağı su
1 su bardağı şeker

YAPILIŞI:

İlk olarak su ve şekeri kaynat,ocağı kapatıp şerbeti soğut.
Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeyi bir kaba koy üzerine yavaş yavaş unu ve kabartma tozunu eleyerek yoğur.
Hamur yine ele yapışmayan,çok sert olmayan,kulak memesi kıvamında bir hamur olmalı.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça al yuvarla ve yine yağlı kağıt serili tepsiye diz.
Önceden ısıtılmış 175C fırında kurabiyeler çatlayıncaya kadar pişir.
Fırından çıkınca çukur bir kase içine koyduğunuz şerbete batır al ve hemen süslemek istediğiniz malzemeye batır.AFİYET OLSUN!!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder